معاون وزیر نیرو: اصلاح سد کمال خان برای تامین حقابه ایران ضروری است فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در سامانه سهما تمدید شد لیگ برتر فوتسال افغانستان | تیم شمس اف‌سی هرات سومین پیروزی خود را به دست آورد سردار رادان: در حال رایزنی برای توافق با برادران عراقی در خصوص اتباع خارجی هستیم خلاصه بازی تیم‌های پیروزی پنجشیر با یک گل از سد زیتون اف‌سی + فیلم خلاصه بازی تیم اتحاد هرات و برادران خواجه‌زاده در لیگ برتر فوتسال افغانستان شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران تا هفته آینده ابلاغ می‌شود سفارت ایران در کابل شرایط دریافت ویزای رایگان برای زائران افغانستانی اربعین را اعلام کرد سازمان ملل: کودکان افغانستانی قربانیان اصلی مین‌های عمل‌نکرده هستند خلاصه بازی تیم‌های جوانان میهن و ظاهر اسد در لیگ برتر فوتبال افغانستان + فیلم افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود! نگاهی به وضعیت کامیون‌های ایرانی حامل سوخت عراقی در مرز دوغارون توضیحات مقام طالبان درباره زمان توزیع شناسنامه الکترونیکی در تهران + مدارک موردنیاز آخرین اخبار از فصل سوم لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم و عکس جای خالی دختران | نتیجه کنکور پسرانه افغانستان اعلام شد ۲۵۰۰ مغازه فروش قطعات خودرو در آتش‌سوزی قندهار از بین رفت کمک‌های بشردوستانه ایران به سیل‌زدگان ننگرهار رسید پلیس ترکیه متهم به بدرفتاری با مهاجران افغانستانی شد در سال ۲۰۲۴ سیل به ۱۴۵ هزار نفر در افغانستان آسیب زده است
سرخط خبرها

پس از توقف طولانی، مذاکرات بین‌الافغانی فردا از سر گرفته می‌شود

  • کد خبر: ۶۹۰۸۱
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
پس از توقف طولانی، مذاکرات بین‌الافغانی فردا از سر گرفته می‌شود
یک عضو هیات دولت افغانستان از آغاز مذاکرات بین الافغانی پس از یک وقفه طولانی مدت در دوحه پایتخت قطر خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «نادر نادری» عضو هیات مذاکره کننده دولت افغانستان گفته است که قرار است مذاکرات صلح بین الافغانی میان دولت و طالبان فردا در دوحه از سرگرفته شود.
 
وی افزود: اعضای هیات دولت افغانستان در حال سفر به دوحه است.
 
نادری ادامه داد: نباید انتظار داشت با توجه به پیچیدگی مذاکرات در ماه ها و حتی یک سال آینده به نتیجه مناسب برسد.
 
پیش از این طالبان از آمادگی خود برای آغاز و  ادامه مذاکرات در دوحه سخن گفته بودند.
 
«عبدالله عبدالله»، رئیس شورای عالی مصالحه ملی روز گذشته اعلام کرده بود که هیات مذاکراتی دولت به زودی برای از سرگیری گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، عازم دوحه می‌شود.
 
شورای عالی مصالحه ملی با انتشار بیانیه‌ای گفته است که عبدالله این خبر را روز گذشته در دیدار با هیات دولت افغانستان در قصر سپیدار مطرح کرده است.
 
در این دیدار رئیس شورای عالی مصالحه ملی بر عزم و اراده دولت برای استفاده از فرصت موجود در جهت قطع جنگ و دست‌یافتن به صلح از طریق گفت‌وگو و مذاکره تاکید کرده است.
 
عبدالله گفته است به زودی هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان برای ادامه گفت‌وگوهای بین‌الافغانی به دوحه باز خواهند گشت.
 
وی بر ایجاد همبستگی سیاسی میان رهبران و جریان‌های سیاسی کشور در جهت حمایت از روند صلح تاکید کرده است.
 
این در حالی است که مدتی قبل هیات مذاکراتی دولت و گروه طالبان در دوحه پس از چند ماه وقفه باهم دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
در آن زمان دو طرف اعلام کردند که قرار است گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح در دوحه میان هیات‌های دو طرف از سر گرفته شود.
 
قرار بود برای تسهیل روند گفت‌وگوهای دوحه، نشستی به رهبری سازمان ملل متحد، ترکیه و قطر در شهر استانبول برگزار شود که در آن نمایندگان دولت افغانستان، گروه طالبان و کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی نیز حضور داشته باشند.
 
اما برگزاری این نشست با مخالفت گروه طالبان به تعویق افتاد.
 
اما در این اواخر یک مقام ارشد گروه طالبان به رسانه‌ها گفته است که رهبران این گروه با سه پیش‌شرط حاضر هستند که در نشست استانبول برای صلح افغانستان اشتراک کنند.
 
به گفته این عضو ارشد گروه طالبان، رهبران این گروه شرط گذاشتند، در صورت به نشست استانبول شرکت می‌کنند که این نشست در سطح پایین برگزار شود، روی موضوعات مهم تصمیم‌گیری صورت نگیرد و بیشتر از سه روز ادامه نداشته باشد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->